dimecres, 30 de desembre del 2009

Debats

Les últimes sessions de gran grup de Comunicació Oral, Escrita i Digital (COED) van ser dedicades a dues coses; Debats i recitacions. En aquesta entrada em centraré en els debats.

Abans de començar les sessions vam veure un debat protagonitzat per dues universitats, on cada una defensava un punt de vista. Aquí vam poder veure com s’organitzaven i la manera que tenien de parlar, tant alhora de defensar els seus arguments com a l’hora de contraatacar.

A partir d’aquí vam començar a organitzar els nostres debats; ens vam reunir en grups de 8 o 10 persones, i vam triar un tema, en el meu cas: l’educació obligatòria fins als 18 anys, si o no?, seguidament ens vam distribuir en dos equips; el que anava a favor, i el que anava en contra. De cada equip hi havia tres persones que havien de fer d’oradors, i els altres feien d’investigadors i tenien l’opció de fer preguntes als oradors de l’altre equip. Cada equip havia de parlar durant 12 minuts dividits en quatre parts.

Mica en mica, durant unes setmanes vam poder anar observant els diferents debats, els temes que van sortir van ser:

- La integració dels nens discapacitats a les aules, sí o no?

- L’educació obligatòria fins als 18 anys, sí o no?

- La religió a les escoles, sí o no?

- Els nens i nenes de diferents edats han de compartir una aula, sí o no?

- Uniformes, sí o no?

- Pla escola 2.0, sí o no?

- El vel a les escoles, sí o no?

Tots els debats en general van tenir una bona preparació prèvia, és a dir, que es notava que tots els grups s’havien documentat molt, i per tant, tots els arguments que deien eren reals, tot i que no creessin amb ells. A més es notava una bona preparació per, alhora de sortir a dir a parlar, tenir molt clars els arguments.

El nostre debat penso que va anar molt bé, les fonts de documentació eren moltes i la preparació prèvia també, potser fins i tot massa, ja que considero que es van notar massa preparades les preguntes. Per representar els equips vam utilitzar per distingir-nos ( per primera vegada ) els colors verd i vermell. Com a tots els altres grups, els nervis ens van jugar una mala passada en alguns casos, però crec que tot i així el llenguatge era l’adequat i totes les argumentacions clares i precises.

Crec que realitzar aquests debats ha sigut una bona manera per aprendre a organitzar-nos millor, i tenir més recursos alhora de buscar informació. A més, al escoltar els debats vaig sentir temes que m’interessaven i que no en coneixia gaire informació, per això crec que a tothom li ha aportat coneixements.

He trobat unes fotografies al bloc de la marina del nostre debat, les poso aquí per si no les heu vist :






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada