dijous, 31 de desembre del 2009
VISITA A UNA ESCOLA AMB L'ALUMNE DE 3R
PRESENTACIÓ
Aquesta escola està situada al barri de Pedralves i és una fundació privada.
Té servei de guarderia a partir dels 2 anys, educació infantil i primària, secundària i batxillerat.
A cada curs hi ha 4 linies amb 20 alumnes per classe aproximadament.
En principi es considera laica però nomès d’estar un dia allà hem pogut veure que es decanten cap a la religió catòlica
INSTAL·LACIONS:
- EXTERIOR: Com podem veure hi ha uns exteriors molt agradables, amb molt espai i molts recursos. Però pensem que no està prou ben aprofitat a hores de classe, ja que podrien treballar més amb l'entorn. (pati)
Hi ha diferents patis dividits per edats i deixen que els nens portin joguines de casa.
- Instal·lacions esportives: Molt ben cuidades, i molt noves i molt maques. (camp de gespa i gimnás, piscina)
-Aules: Amb molta tecnologia, ordinadors, pissarres digitalitzades.
MODEL EDUCATIU:
- UNIFORME: Els infants no portaven uniforme però si bates amb el nom de cada alumne al costat dret. D'aquesta manera mostren els nens tots iguals, fet que no trobem adequat.
- L'ANGLÈS: A l'escola es té molt en compte, ja de tant petits l'anglès. Ho trobem molt positiu ja que facilita l'integració dels alumnes en el món global d’avui. Cosa que no van fer amb nosaltres de manera tant rigorosa.
- Les TIC és una eina ordinària d’aprenentatge, totes les classes tenen ordinador i pantalles digitals.
- Donen molta importància a l'esport no només fisicament sinó com a formació integral, tot valorant l’esforç i la superació personal i també l’esperit d’equip.
LES AULES:
Música
A la primera classe que vam assistir (música) ens vam trobar a una aula on les cadires estaven envoltant la paret i quedava un gran espai al mig.
La classe es va començar quant la professora li va dir a la Cristina (3r) que repartís un paper recordatori del dia anterior.
Els nens van haver de cantar i ballar una canso mentre els altres opinaven com ho havien fet.
Va ser una classe divertida i dinàmica,on ens van demanar la nostra col·laboració a la dansa.
Ciències
El que ens va cridar més l'atenció d'aquesta classe va ser que la feien amb english, science.
Els nens estaven distribuïts a la classe amb taules de dos.
La professora d'aquesta assignatura va ser la que menys ens va agradar; utilitzaven tota l'estona el llibre, la professora feia que algú lleguis, i desprès feia preguntes sobre lo llegit.
A la tècnica d'aprenentatge utilitzada, se li suma que resumeixen l'après en un mapa conceptual(colors i pluma) indicacions molt marcades i resultats iguals a tots els alumnes.
L'única cosa que ens va agradar de la professora va ser que s'assentava entre els alumes mentre anava fent la classe ocupant els lloc buits.
English
Aquesta classe la vam fer amb els nens de 2n. Va ser molt divertida i dinàmica.
Tots els nens tenien un nivell molt alt d'english, durant tota la classe nomes es podia parlar amb anglès.
La professora usava sobrett el projector i la pissarra i feia molts exercicis col·laboratius i tots els nens estaven molt motivats per participar.
Mètode per fer callar els nens-> canço
E.F
Classe completament pràctica.
El mestre provocava competitivitat però es mostrava igual davant de tots els alumnes alhora d'explicar les activitats i ajudar.
Els objectius de la sessió eren :
Treballar el canvi, la psicomotricitat, els reflexes i la col·laboració en equip
Català
Classe molt participativa i amb una gran utilització de la tecnologia ( exemple preparació d'un dictat ).
La professora intentava que la classe fos dinàmica i donar a tots els nens una atenció individualitzada.
No ens va agradar que al fer els exercicis es quedes nomes amb una opció.
Música
Van tocar la flauta i cantar.
Mètode professora; mostra per demostrar que tothom ho pot fer i despres els hi fa fer als alumnes.
Error: renyava els nens que no havien estudiat flauta davant de tots els altres.
PAPER DE L'ALUMNE DE TERCER:
Creiem que donen molt poca importància i participació a l'alumne de tercer, ja que només la fan servir per repartir fitxes i com a exemple. Pensem que si féssim pràctiques a una escola no ens agradaria estar en el seu lloc.
D'altra banda vam arribar allà i no sabien molt bé quantes érem ni si hi aniríem. De totes maneres ens van acollir be i ens van fer veure classes de totes les edats de l'educació primària i de totes les matèries.
La noia de Tercer va ser molt atenta amb nosaltres.
L'EXPERIÈNCIA:
Pensem que ha estat una experiència molt enriquidora i interessant, diferent a estar estudiant matèria. Ens serveix perquè així veiem que és el que haurem de fer durant la nostra vida i pensem que el que aprenem aquí es complementa amb el que hem vist fora. Ens ha despertat les ganes de fer pràctiques. De totes maneres en aquest primer contacte ens hagés agradat participar una mica més i tenir més contacte amb els nens.
Etiquetes de comentaris:
communicació oral i escrita,
gestió,
Setmana extraordinària
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada